De allereerste dag! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Steffi & Nikki - WaarBenJij.nu De allereerste dag! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Steffi & Nikki - WaarBenJij.nu

De allereerste dag!

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Steffi & Nikki

30 Januari 2014 | Aruba, Oranjestad

HAHA, wij hadden geloot, Steffi had de mooiste kamer met het grootste bed. Maar toen we om half 6 allebei klaarwakker waren (door de jetlag) kwam ze toch mooi bij mij in bed liggen want mijn bed ligt het beste! We zijn tot 8 uur maar wat blijven liggen aangezien er om half 6 nog niet veel te beleven was. We hebben een super moderne douche en uiteraard wisten we niet hoe deze aan ging, gelukkig na wat technisch inzicht kregen we uiteindelijk uit de juiste sproeier water. Het water op Aruba wat uit de kraan komt is overigens koud, warm bestaat niet. Om 8 uur s' ochtends is dat wel even op je tanden bijten als je even lekker wilt douchen. Nadat we verzorgd waren gingen we op weg naar de winkel, buiten scheen al flink de zon maar er was een lekker windje wat het aangenaam maakte om buiten te zijn. Veel inkopen moeten doen aangezien er geen shampoo fles meer in de koffer paste. Helaas moesten we met al die tassen (welgeteld 8) ook weer teruglopen. Je kunt je voorstellen dat met zo'n hete zon dit niet heel prettig was. Het allermooiste is dat je een aantal trapjes op moet om in het complex te komen. Ik (Nikki) was niet echt op aan t letten en vooral aan t puffen van t lopen en viel uitgebreid met alle boodschappen de trap op, de 2 toezichthouders kwamen geschrokken kijken maar toen ze steffi en mij op de grond zagen van het lachen, lachte ze mee en brachten zelfs onze spullen naar het appartement. Helaas word ik nu telkens uitgelachen als ik het appartement uitkom. Eenmaal binnen kwamen we erachter dat de meeste eieren ook nog stuk waren van de val (zie foto)

Vanmiddag zijn we ons huurcontract gaan tekenen hierbij hebben we ook de nodige blunders gemaakt, 2x tegen het bureau aanlopen (steffi) de verkeerde zaak binnenlopen en ook pinnen gaat nog niet van harte aangezien het veel omreken werk is (Voor zowel dollars als florijnen). Een auto zijn we aan het proberen te regelen maar is ook vrij duur tot nu toe (440,- per maand is het laagste wat we tot nu toe gevonden hebben).

Na ons bezoek aan de makelaar zijn we voor het eerst na het strand gegaan. Hierbij werd het besef wat meer realistisch, we zijn op Aruba, de stranden zijn wit en de zee is echt blauw. In Nederland gaat iedereen langzaam slapen en wij gaan zometeen eens rustig aan het avondeten beginnen.

We houden ons vanavond nog rustig, we willen ons voorbereiden voor morgen zodat we morgen al wat scholen kunnen bezoeken. Ook is het ons afgeraden s' avonds alleen op straat te lopen en aangezien we niet dicht bij het uitgaansgebied wonen wachten we even af tot morgen.

Tot snel
Veel liefs

• 30 Januari 2014 - 22:46

Steve:

whahaha leuk om te lezen!
    je kan een gijzer kopen? of is dat niet mogelik? dan heb je miss warm water :)
    heel veel plezier x

• 30 Januari 2014 - 22:56

Bo:

Aaa dat klinkt al helemaal toppie! En niet zeuren over die hete zon! Dat is ondenkbaar hier! haha.. leuk geschreven, leuke foto's en heeeel veel plezier en succes!! xxx

• 31 Januari 2014 - 00:02

Ilona:

Ziet er mooi uit...echt zoals op vele reclame's.....witte stranden,kristal helder water.
    Leuk dat ik je zo nu en dan kan volgen.
    Kijk ook maar uit....jullie 2 blonde schone's...als ze het daar al zeggen niet alleen over straat...moet je t ook echt niet doen.

• 31 Januari 2014 - 00:03

• 31 Januari 2014 - 00:03

• 31 Januari 2014 - 00:05

Och ik zie dat ik het 3 keer geplaatst heb,hi hi sorry foutje

• 31 Januari 2014 - 01:25

Danielle:

Wat leuk om te lezen. Stiekem jaloers op het lekkere weer. Heel veel plezier en ook succes.

• 31 Januari 2014 - 11:00

Max Jacobs:

Nikkie, ik wil je zo graag!

• 31 Januari 2014 - 14:09

Martha En Opa:

Lieve Nikki,
    Met bewondering gelezen en bekeken naar het verhaal en de foto's .
    Hartelijk dank voor je mail.
    Veel groeten dike kus van Martha en Opa

• 31 Januari 2014 - 14:21

Geraldine :

dus nikk en steffie amuseer jullie en geniet van het mooie weer hier is het bbbrrr koud s morgens
    geraldine en leo

• 31 Januari 2014 - 19:49

Maartje De Beer:

Ik heb jullie belevenissen gelezen(leuk geschreven trouwens) en foto's bekeken... Wauw wat een mooie en leuke foto's!! Kan niet wachten voor nog meer beeldmateriaal!!! Geniet ervan meiden en heel veel plezier!! Knuffel Maartje & Marco.