De politie... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Steffi & Nikki - WaarBenJij.nu De politie... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Steffi & Nikki - WaarBenJij.nu

De politie...

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Steffi & Nikki

18 Februari 2014 | Aruba, Oranjestad

We hebben een auto! weliswaar een 'neon' die uitvalt bij het stoplicht of als je ergens te lang stilstaat maar we komen vooruit. Donderdag krijgen we de auto die we 3 maanden kunnen houden. Hopelijk iets betrouwbaarder dan deze. Afgelopen zondag zijn we naar San Nicolas geweest en hebben de kinderparade bekeken. Als je denk dat Limburgers carnaval kunnen vieren dan heb je weliswaar het carnaval van hier nog niet gezien.

De nacht van zondag op maandag was er eentje voor in de boeken. We werden rond 02.15 wakker allebei door een hoop kabaal, vooral glasgerinkel. Een auto scheurde weg en een alarm ging keihard af. Nadat we eerst 5 minuten ons aan het afvragen waren wat het kabaal voorstelde.. (Ik dacht namelijk dat het onze huurbazen waren die boven ons wonen, de vader is namelijk aan het dementeren en ik dacht dat hij een kast omgegooid had en dat daardoor een auto alarm was afgegaan) kwamen we erachter dat het het alarm van het pand onder ons was 'Dura Home Center'. Wij 2 helden op sokken zijn gaan kijken met onze prepaid Arubaanse telefoon in de hand klaar om de politie te bellen. We liepen naar de ingang van ons appartementen complex en probeerden te kijken of we iets zagen. Vervolgens belde we '911' een mannelijke stem beantwoordde de telefoon. Steffi vroeg "is dit de politie?" we kregen niet echt reactie en hingen de telefoon op. We probeerde het nog eens, dit maal ik met dezelfde vraag. Hij brabbelde wat en vroeg waar we woonde. Het enige wat ik kon uitbrengen was naast de Leenbakker.. aangezien we niet wisten in welke wijk we van Aruba woonde. De man aan de telefoon kwam er ook niet veel wijzer uit en zei dat we 107 moesten bellen. Een beetje verbaasd gingen we terug. 911 is toch een noodgeval nummer of niet?

Het alarm bleef maar afgaan, hoe vreemd het ook was dat niemand anders uit ons complex ook maar even ging kijken, belde wij 107. De politie kregen we nu inderdaad te spreken. Maar die leken ook niet veel Nederlands te begrijpen want het enige wat hij herhaalde uit ons verhaal was "oh, dus over 10 minuten gaat er een alarm af". We hingen op en zaten met zijn 2e op het bed... Na 20 minuten kwam politie opdraven samen met security en de eigenaar. Wij op ons aller- charmanst naar onder, Steffi in haar Minnie Mouse pyama en Nikki in haar kymono.

We liepen naar de voorkant van het gebouw (die is overigens vooral van glas), we zagen dat een grote ruit was ingegooid. We deden ons verhaal bij de politie maar helaas hadden we niet gezien welke auto het was. Na een uurtje gingen we naar binnen en probeerden we verder te slapen terwijl de eigenaar de rommel op ging ruimen.

De volgende ochtend hadden we om 8 uur een afspraak op een basisschool, hier hebben we toestemming gekregen om te kunnen testen. Eindelijk een beetje goed nieuws!! We zijn s'middags ook meteen gaan kopieren. We moesten 900 pagina's gekopieerd hebben, en hebben navraag gedaan bij de eerste copy shop. Deze kwam op een bedrag uit van 128,- waarop wij zeiden dat dit veels te duur was. 0,13 per kopie. Wij hadden zelf namelijk 0,05 per kopie gedacht. We reden naar de volgende copy shop maar onderweg bedacht steffi zich dat het bedrag natuurlijk in Florijnen was. haha na allebei eerst keihard te hebben gelachen zijn we omgedraaid en teruggegaan naar de eerste copy shop (128 florijn is ongeveer 50 euro).

S'middags kwam de eigenaar van de winkel nog een keer verhaal halen bij ons. Hij vond het prettig dat we zo alert gereageerd hadden. Vooral ook omdat we de enige waren. Terwijl het alarm echt niet te missen was. Hij vertelde dat op de camerabeelden was te zien dat de jongens om kwart over 1 alleen waren komen kijken. Ze hadden toen ook meteen de camera's een andere richting opgedraaid. Een uur later zijn ze teruggekomen met een grote steen en hebben die door de ruit heen gegooid. Ze zijn 2 minuten binnen geweest hebben vooral zijn kantoor overhoop gegooid maar uiteindelijk niks meegenomen. De man bedankte ons nogmaals en als we iets nodig hadden konden we hem bellen.

Morgen gaan we nog een school bezoeken, we gaan ook naar het noorden van Aruba naar Boca Catalina. Het schijnt dat je hier dolfijnen kunt spotten...

Ayo Dushi!

• 18 Februari 2014 - 07:30

Thea:

dag dames

ik mis wel de hello Kitty outfit in dit verhaal, en wat hebben jullie nodig!!! een wasrek natuurlijk grijp je kansen.xx

• 18 Februari 2014 - 10:08

Thijs:

Super nichtje!!

• 05 Augustus 2014 - 11:22

Peter Van Ammelrooij:

austerlitz injectione dachau godinar gloortabletten stink joden judision Singapore hofnar injectione venetie hiv-h hiv-i hiv-v aids-a aids-i aids-d aids-d ebola ens babylon orion nevel Lucifer aarde werktuig space straf is weg hagedision hebron aarde godverdomme ens deuterenomium isotopimg save me ozantine nitraat 873262339 deze rookcomputer is voor iedere Arubaan op de hele wereld en voor elke toerist vrouwelijk en mannelijk en ook voor het personeel die op Aruba werken allemaal vrouwelijk en mannelijk zet op scan en scanning de rookcomputer inwerking en zet dit verhaal wat is ingetypt op scan en scanning inwerking en ook voor president van Aruba peter van ammelrooij

• 05 Augustus 2014 - 11:24

zet dit verhaal inwerking voor 100%

• 02 September 2014 - 17:24

Peter Van Ammelrooij:

geef de volgende personen iedereen van de wereld maffia organisatie al cocaine dealers van krispijn dordrecht nederland op de planeet shatton code aarde en iedereen in afrika van de volgende coffeeshops expresso in zwijndrecht nederland sensi smile rotterdam en amsterdam al de klanten en ook het personeel ervan een rookcomputer op scan en scanning en zet dit verhaal op scan en scanning inwerking en ook president peter van ammelrooij met de code puurtegengif van al de drugs soorten

• 28 September 2014 - 00:02

Engel Peter Van Ammelrooij:

ik ben de president van de planeet laat hier bij de bionic women aarde planeet 50 satelliten komen en doe even iets aan die sportvliegtuigen die me al een tijd zitten gek te makem als ze het nog een keer doen dan ruim je ze op en type even een rookcomputer in dat ik naar de planeet kan waar niemand zit

• 07 Oktober 2014 - 21:22

verbreek de adoptie van peter van ammelrooij

• 19 Oktober 2014 - 14:39

Peter Van Ammelrooij:

ik wil opnieuw geadopteerd worden

• 19 Oktober 2014 - 22:43

verbreek de adoptie van peter van ammelrooij

• 03 September 2015 - 10:49

Peter Van Ammelrooij:

geef peter van ammelrooij rook contact

• 23 Januari 2016 - 18:09

Engel Hagedion :

dood

• 29 Mei 2016 - 15:56

verbreek de adoptie

• 26 November 2017 - 12:16

Peter Van Ammelrooij :

verbreek de oude adoptie en regel een andere adoptie ik heet peter van ammelrooij ik woon op de elzengaarde 144 postcode is 3344dd in hendrik ido ambacht