Bezoek! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Steffi & Nikki - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Steffi & Nikki - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Nikki & Steffi

Blijf op de hoogte en volg Steffi & Nikki

26 Maart 2014 | Aruba, Oranjestad

De eerste 55 kinderen zijn getest! In totaal willen we minimaal 75 kinderen testen dus we zijn al hard op weg! We zijn begonnen met de jongste kinderen van ongeveer 6 jaar, deze stonden bijna allemaal te springen om getest te worden door ons. Sommige waren toch wel een beetje zenuwachtig, dit resulteerde in 'scheetjes' en kleine paniekaanvallen en als we vroegen als je een appel in 2 stukken snijd hoeveel stukken heb je dan.. dat ze volmondig antwoorden "3" of "dat ligt eraan hoe groot de appel is". Ondertussen zijn we hard op zoek naar een 2e en 3e school, we zitten alleen weer vast met de schoolbesturen die nog toestemming moeten geven. We kunnen echter wel verder met het invoeren van alle data van de 55 geteste kinderen (Dit is echt ongelooflijk veel werk). Daarnaast kunnen we ook aan de slag met onze masterthese, ook niet onbelangrijk.

Steffi was jarig en dat hebben we goed gevierd. We zijn naar Moomba's (bar aan het strand) geweest. Zoals jullie van ons gewend zijn hebben we de verjaardag te goed gevierd en lagen we dus de hele dag in bed haha. De 2 dagen erna waren feestdagen en dus vrije dagen in Aruba omdat op 18 Maart Aruba officieel onafhankelijk van Nederland is geworden (vlaggetjesdag). Iedereen rijdt hier dus ook letterlijk met allemaal Arubaanse vlaggetjes op de auto.

7 maart zijn de moeder van Nikki en Rob aangekomen op het eiland. Zij hebben een auto gehuurd aangezien we niet echt met zijn 4e in de cabrio pasten haha! Al snel hierna kwam Vera op het eiland aan, die er nu helaas ook alweer naar huis is. Daphne is hier nu ook.

We zijn afgelopen week samen met Vera het National Park Arikok ingeweest met onze 4x4 cabrio (NOT). Het was de bedoeling om niet van het pad af te gaan maar aangezien we weer een afslag gemist hadden kwamen we toch van het pad af en na een dik kwartier survivallen met de cabrio in het park kwamen weer op het beginpunt van het park uit waardoor we dus nog een keer het park door moesten rijden. We hebben hier een mooie grot gezien.

Toen Daphne en Vera hier tegelijk waren hebben we quads gehuurd. Steffi noemde het SQUATS door het vele squatten dat we hier doen (ha ha). Nikki heeft nu een nog grotere kont (ha ha ha). We zijn hiermee natural bridge gaan bezoeken, was een leuke dag.

Afgelopen maandag waren we op check gegaan met de auto, alles was goed! daarna gaan Nikki en Daphne even Oranjestad in, en op het allerdrukste punt van zo ongeveer het hele eiland, breekt de koppelingskabel over. Natuurlijk geen meter meer vooruit te komen.... we werden weggesleept. Dit gebeurde (VERRASSEND) allemaal heel snel. Eenmaal bij het verhuurbedrijf aangekomen (want ja, we mochten met de sleepwagen meerijden) werd de auto gelijk gemaakt. 1,5 uur later reden we alweer vrolijk in ons cabriootje.

We zijn net gaan eten bij 'de Zeerover', happydays voor Nikki.. die heeft zich misselijk gegeten aan de "shrimps". Steffi werd echter gek van alle ogen, poten en het pellen van de shrimps. Maar omdat we vandaag 10 KM samen hebben gerend, heeft Nikki dit vuile werkje overgenomen.

Vrijdag gaat Daphne alweer naar huis.. de dagen vliegen voorbij. Deze week zijn we alweer 2 maanden op het eiland. Midden april komen de mams en de paps van Steffi op bezoek. Ook zij slapen in Perle dor net als de moeder van Nikki samen met Rob.

Morgen staan we lekker weer optijd op om eerst Data in te gaan voeren en daarna aan ons kleurtje te gaan werken (Ja ja, bruin zullen we zeker terugkomen in Nederland!)

Ayo <3

• 26 Maart 2014 - 07:53

Mariet:

Nou, zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin daar op Aruba.
    Geniet maar van de geweldige tijd op dit gezelllige eiland.
    Nog contact met Marjolein? Wij vertrekken over 4 weken naar Costa Rica en gaan samen met Pauline 2 weken rondtrekken o.a de jungle in.

Meiden genietse nog op Aruba

Lieve groetjes oet Bingelder

• 01 April 2014 - 07:32

Henk:

zo zie in ieder geval dat je ook lokaal gaat eten was wel lekker bij Zeerovers he en je kan er heerlijk genieten van alle bootjes die langs varen. Ik heb nog lekker met Vera gepraat toen ze me het mooie t shirt bracht jullie amuseren je wel en er wordt gewerkt dus alles moet goed gaan. geniet ervan en zorg dat je aan het aantal kinderen komt wat je nodig hebt voor je studie. groetjes van mij

• 08 April 2014 - 19:53

Martha En Pierre:

Hallo Nicki en Steffi,
    Hier een klein berichtje uit het mooie Limburgse land.
    Alles wat zoal gelezen hebben is het nog steeds met jullie oke.
    Hoever zijn jullie momenteel met de onderzoeken gevorderd?
    Hopenlijk gaat dit allemaal lukken.
    Hier is het momenteel niet zo'n fijn weer als een paar dagen geleden.
    Afgelopen zondag was Ruudje jarig.
    Het was er heel gezellig en daar moest natuurlijk op getoast worden.
    Als je terug komt Nikki zullen we toasten op mijn gezondheid.
    Tot dan.
    Liefs van Martha en Opa

• 09 April 2014 - 01:24

Steffi & Nikki :

He Mariet

Veel plezier bij Pauline! Marjolein niet meer gezien wel nog een aantal keer op haar werk geweest maar ze was niet daar steeds!

Hoi Opa en Martha!
    Morgen beginnen we op de 2e school ! streng gelovige school is het deze keer dus ben benieuwd naar de kinderen.
    Ik had al een aantal keer gemaild naar het email adres van opa.. hebben jullie deze ontvangen?

kan niet wachten op weer een lekker glas wijn!

liefs Nikki