Begin van een nieuwe week met goede vooruizichten! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Steffi & Nikki - WaarBenJij.nu Begin van een nieuwe week met goede vooruizichten! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Steffi & Nikki - WaarBenJij.nu

Begin van een nieuwe week met goede vooruizichten!

Door: Steffi

Blijf op de hoogte en volg Steffi & Nikki

12 Februari 2014 | Aruba, Oranjestad

Maandag hadden we de eerste afspraak met onze stagebegeleidster van hier, Drs. Yanez-Croes. We hebben de bus gepakt naar haar kantoor. Zij heeft ons 2 uur lang vanalles verteld over waar we rekening mee moeten houden tijdens het testen op de basisscholen. Wat heel fijn is, is dat we bij haar ons eigen kantoor hebben om na het testen de data te verwerken. Er loopt nog een andere jongen bij haar stage die Art Therapy studeert en patienten hiermee gaat behandelen, mogelijk gaan we ook nog een dag met hem meelopen.

Gisteren zijn we weer naar het stand dat vlak bij ons ligt gegaan, weer twijfelend over of we op een strandbedje zouden gaan liggen. Deze keer was de keuze sneller gemaakt en zouden we het wel merken als we eraf gestuurd werden. Na ongeveer 10min kwam er al iemand van de beveiliging. Nikki deed net of ze heel druk aan het zwemmen was dus sprak hij mij aan. Guess what!? Hij kwam ons de groene handdoeken brengen van het hotel zodat we er niet afgestuurd zouden worden, mashi danki mashi danki dus nu kunnen we nog rustiger op de bedjes gaan liggen. We zijn ook nog gaan snorkelen maar er was daar aan de kust niks te zien (zie foto voor hoe goed we er met duikbril op uitzien). Daarna heeft Nikki het eten gemaakt ze was alleen vergeten de afzuigkap aan te zetten. Dus het brandalarm ging af (we schrokken ons allebei kapot) en aangezien we niet veel aanhadden. Zijn we eerst naar onze kamers gesprint om ons aan te kleden voor het geval de brandweer voor de deur stond. Gelukkig was dit niet het geval en stopte het alarm na het aanzetten van de afzuigkap snel. Verder hebben we nog Cardio van Insanity gedaan, hier zweet je dus duidelijk nog meer. We hebben de 25 min workout van Shaun gedownload dus dat wordt vanaf nu 5 x in de week afzien!

Vannacht ook weer iets meegemaakt. Om 4:00 werden we beide wakker van een hard krakend geluid. Het klonk alsof iemand ons pak met chocoladekoekjes (die overigens in de ijskast ligt) of onze chips zak aan het overvallen was. Steffi dacht eerst dat Nikki trek had gekregen in een nachtelijke snack maar al snel zijn we samen heel voorzichtig naar de keuken geslopen... dalijk troffen we daar een leguaan aan (die beesten rennen trouwens echt grappig maar voor de rest vinden we ze maar eng) maar we konden niks ontdekken in de keuken. Dus hebben we onszelf ervan overtuigd dat het de ijskast was die ook vaak rare geluiden maakt. Toch vroeg Nikki of ik niet bij haar in bed wilde slapen, natuurlijk wel. Vanochtend zijn we nog eens gaan inspecteren. En ja hoor, een beest had dus wel geprobeerd onze chips zak open te maken en er zat een gaatje in het plafond! Wat voor beest zou het geweest zijn...
We hebben ons ook afgeleerd om hier niet af te wassen, een nacht niet afwassen en de mieren hebben je keuken overgenomen.

Vanochtend zijn we een aantal scholen gaan bezoeken om informatiebrieven van ons onderzoek uit te delen. Onze laatste dag zonder eigen auto dus het was de bedoeling dat we een taxi gingen aanhouden, die rijden hier erg veel. De taxi's die langskwamen zaten allemaal vol dus kwam ik op het idee om voor deze keer te liften. Al heel snel stopte er iemand die eigelijk naar het vliegveld moest maar ons recht voor de school Faith Revival in Paradera heeft afgezet. Dit had ons weer geld bespaard dus het leek ons een slim idee om dit ook voor de terugweg te doen. Bleek dat we de verkeerde kant op stonden te liften! Iemand anders heeft ons naar de volgende school in Oranjestad gelift. Is ook nog eerst gestopt bij Setar waar we nog een simkaart moesten halen voor onze Arubaanse mobiele telefoon. De mensen hier zijn echt ontzettend behulpzaam en nemen de tijd voor je.

Vanuit Oranjestad zijn we net weer naar ons appartement gelopen en hebben we ondertussen nog een roze familieband gekocht voor in de zee (zie foto hoe groot hij is). Nikki doet nu een poging om hem op te blazen maar zoals het eruit zien zijn we daar volgende week pas mee klaar.

Morgenvroeg gaan we onze auto ophalen, benieuwd wat voor cabrio we rijden.....

XXXXXXXXXXX Ayo!

• 12 Februari 2014 - 19:02

Thea:

gaat heel goed met jullie, prachtige beesten, dus en afwassen en al het eetbaars opbergen in de ijskast.

• 12 Februari 2014 - 19:07

Anita:

prachtig!

• 12 Februari 2014 - 19:15

Jos Z:

Leuk geschreven. Enne ik zag die brandweer al binnen stormen
    terwijl jullie in de tanga stonden...;-)

• 12 Februari 2014 - 19:25

Henk:

fijn dat er in ieder geval een beetje schot komt in jullie stage anders moet je op het einde nog zo veel doen. Ja was het je vergeten te vertellen over de mieren, geen eten laten slingeren ook niet op de tafel in de kamer want daar komen ze ook. ik vind het fijn dat jullie bijna allemaal leuke Arubanen tegen komen heb niet te veel gezegd he. let wel op met die band in het zeewater want met de wind kan je vlug afdrijven. fijn dat het goed gaat met jullie, ik heb je nog een appje gestuurd. Doe voorzichtig en blijf gezond groetjes uit een donker Heerlen

• 12 Februari 2014 - 21:47

Ingrid Bours:

Als ik dit allemaal lees, is het net of jullie meedoen aan een actiefilm, van de korte tijd dat jullie daar zijn hebben jullie al zoveel meegemaakt om er een boek over te schrijven, hi hi.
    Wel fijn dat de lokale bevolking zo gastvrij en behulpzaam is.
    Geniet ervan!!!
    Groetjes Ingrid.

• 12 Februari 2014 - 21:58

Maartje De Beer:

Nou, lekker zo'n geheimzinnig beest in je huisje..., NOT!!! Ben benieuwd wat het is geweest.... Ja, en die mieren... Dat wordt elke dag afwassen haha!! Het doet me goed dat jullie het naar jullie zin hebben. Geniet ervan en succes met jullie stage opdracht en.. het opblazen van de reuze familieband hihi!

• 13 Februari 2014 - 20:17

Bart:

Kei leuk om te lezen weer!
    Ben benieuwd naar jullie cabrio en naar het Avontuur van de Roze Familiezwemband
    En naar wat jullie nog meer meemaken allemaal, genoeg voor minstens 1 boek, nu al!
    Heel mooi ook om te lezen dat jullie bij zo'n behulpzame bevolking vertoeven!
    Geniet ervan!!!

Groetjes uit Eindhoven :)