Zon,zee, strand en een beetje werken. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Steffi & Nikki - WaarBenJij.nu Zon,zee, strand en een beetje werken. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Steffi & Nikki - WaarBenJij.nu

Zon,zee, strand en een beetje werken.

Door: Nikki & Steffi

Blijf op de hoogte en volg Steffi & Nikki

04 Februari 2014 | Aruba, Oranjestad

Dit weekend voor het eerst ui geweest, meteen leuke mensen ontmoet! Zaterdag met zijn 2-en gaan uiteten aangezien we al 3 dagen niet fatsoenlijk hadden gegeten. Het lijkt wel alsof we in Aruba niet kunnen koken maar eigenlijk ligt het niet aan ons maar aan 100 andere dingen.

Zondag zijn we een Jeep tour gaan maken in het noorden van Aruba, hier is de zee ontzettend ruig. Het landschap is rotsachtig en voor de rest heel onbewoond. Op een grote vlakte staan allemaal torentjes van stenen. Hier bouwen mensen hun eigen torentje. Uiteraard hebben wij ook ons torentje neergezet.

S'avonds werden we uitgenodigd om in de lokale buurt te gaan eten tussen de Arubanen. Lekker gegeten en soort van Superbowl gekeken, we waren niet echt aan het opletten.

Maandag ochtend kwart voor 8 waren we al op weg naar de bus om de auto van Marjolein op te halen, die mochten we lenen om scholen te bezoeken. Hier in Aruba zijn 80% van de auto's automaat wat wel even wennen is voor ons. We hebben nu ook zelf een keuze gemaakt en gaan een auto huren ( een cabrio, wel een hele oude haha).

Scholen bezoeken verliep goed, alleen we hebben officiele toestemming nodig van SKOA (stichting Katholiek onderwijs Aruba). Daar hebben we deze week een afspraak voor, tot die tijd kunnen we alleen afwachten.

Veel gelopen vandaag, allebei mooi ons jurkje afgedrukt op ons lichaam aangezien we 'vergeten' waren in te smeren. Daarna hebben we uitgerust op ons eigen 'privé' strandje. Hier stonden wel wat ligbedjes maar die behoorde bij een appartementencomplex. Aangezien er nogal wat bedden vrij waren kwam het in ons op om op een bedje te liggen aangezien je op de handdoek 3x per minuut zand hapt. We hebben welgeteld 5 minuten staan denken of we het zouden durven en uiteindelijk de stap gemaakt om gewoon op een bedje te gaan liggen waar we heerlijk gelegen hebben (nog even wachtend of een dikke Arubaan ons er af ging gooien of niet).

Dit privé strand gaan we dus vaker bezoeken inclusief de bedjes...

Ayoo<3

• 07 Februari 2014 - 14:02

Henk:

Het gaat goed met de dames zo te lezen, veel herkenbare dingen voor mij. Hoezo hebben jullie een poetsdame straks ben je het helemaal verleerd als je thuiskomt. Je moet even kijken wat voor handdoeken ze op de stoelen leggen koop je dezelfde kleur en grote dan ziet niemand meer dat je niet van het complex bent. een mooi weekend groetjes Henk

• 07 Februari 2014 - 22:23

Bo:

Enjoy! xxx

• 09 Februari 2014 - 23:49

Ramona:

Leuk om te lezen! Ben benieuwd naar meer verhalen en foto's :D.

• 11 Februari 2014 - 16:57

Pauline:

Leuk om te lezen en mooie foto's!
    X pauline