Macamba's - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Steffi & Nikki - WaarBenJij.nu Macamba's - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Steffi & Nikki - WaarBenJij.nu

Macamba's

Door: Steffi&Nikki

Blijf op de hoogte en volg Steffi & Nikki

31 Januari 2014 | Aruba, Oranjestad

Het was al een uurtje later, 7 uur werden we wakker. Steffi kwam weer bij Nikki in bed. Wat we gisteren waren vergeten te vertellen was dat we een poetsvrouw geregeld hebben. Aangezien er niks van poetsmateriaal hier aanwezig was en het ongeveer even duur was om alles aan te schaffen of haar alles de komende te laten doen hebben we het werk uitbesteed.

Vanochtend goed begonnen, we zijn gaan rennen, hebben buikspieren getraind en daarna ons allereerste wasje gedaan. Zie foto hoe we de was hebben laten drogen.

Daarna was de missie van vandaag: Auto regelen. We hebben de bus naar het noorden genomen (Palm Beach) en heel toevallig liepen we daar familie van Nikki tegen het lijf: Floris en Marjolein. Zij werken beide bij een watersport verhuur bedrijf. Marjolein was gelijk heel aardig en bood ons een lift aan naar een goedkoop autoverhuur bedrijf, dit was helaas dicht. Zij bood ons aan om met haar samen verder te zoeken.

Ondertussen vertelde Marjolein ons gebruikelijke dingen op Aruba, zoals geen knipperlicht aangeven, bellen mag niet maar doen we wel, bier drinken achter het stuur mag niet doen we wel. Gordel hoeft niet, parkeren mag overal en als je dan gedronken hebt achter het stuur rij dan langzaam dan weet iedereen dat je gedronken hebt en kijken zij wel voor je uit.

Tussen het zoeken door dronken we biertjes bij de rum - bar ( JA OOK STEFFI DRONK BIER). Bier smaakt hier overigens echt heel lekker, voor degene die vrijdagavond bij Steffi waren 'Balashi' betekent geen proost maar is de naam van het bier.

Autoverhuur blijft heel duur, en bij de car rentals waar het betaalbaar was waren geen auto's meer te krijgen wat natuurlijk logisch is. Onze volgende optie is kopen. Maar helaas het was al te laat om nog een auto te kopen, na 18.00 kun je hem niet meer verzekeren dus dit wordt maandag pas.
Toen we op het einde redelijk gaar waren van de biertjes en het teleurstellende zoeken, staken nog wat wilde geiten de weg over. Deze wilde geiten volgde wel keurig de weg, ze staken zelfs de rotonde op een keurige manier over.

Vanavond gaan we voor de eerste keer uit in het gebied waar de grote hotels liggen. En morgen gaan we ook hier weer naar toe om de telefoon van Marjolein te lenen en verder te zoeken naar de auto....

• 02 Februari 2014 - 20:24

Timmie B:

Om jullie niet het gevoel te geven dat jullie verhalen niet gelezen worden ;) xx

• 06 Februari 2014 - 05:35

Thea:

Wat is het daar toch prachtig, mooie foto,s veel plezier xx